Capacitació digital per a l’actual web 2.0 i la futura web 3.0

TallerCapacitacioDigitalWeb 2

2 jornades presencials de 4 hores, els dies 7 i 14 d’octubre, en horari de 9 a 13 h.
La jornada de videoconferència grupal el dia 28 d’octubre a les 10 h.
La jornada de videoconferència individual de consultoria personalitzada es concretarà amb el docent.
Preu:195 €

ADREÇAT A: Professionals o persones interessades en desenvolupar la seva autonomia per utilitzar la web social, autoformar-se i incrementar la seva empleabilitat.
DOCENT: Nathalie Gasnier, consultora especialitzada en negocis a Internet.(http://about.me/nathaliegasnier)
COORDINACIÓ: Alicia Ríos. Gestora Aula d’Empreses de la FUMH.
PRESENTACIÓ: Tothom avui dia està d’acord que les empreses tenen grans oportunitats en la web 2.0. Però, a l’hora d’invertir, és necessari que les organitzacions tinguin clar què els pot aportar ser presents en les xarxes socials o altres plataformes del Social Media. Per això, convé analitzar qui fa què en aquest àmbit, i amb quins resultats.
Per una altra banda, existeixen múltiples eines amb funcionalitats diverses, que evolucionen constantment. Per no perdre’s és necessari visualitzar clarament el futur mapa de les eines 3.0.
OBJECTIUS: Permetre als assistents adquirir una cultura digital bàsica i identificar les principals habilitats digitals basades en l’ús de les eines actuals de la web social.
C. Banys, 38-40 · 08530 la Garriga Tel/Fax: 93 860 50 60 · e-mail: Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. web;www.fumh.cat
NOMBRE D’HORES:
12 hores, distribuïdes en:
- 8 hores de curs presencial,
- 2 hores de videoconferència grupal
- i 2 hores de videoconferència individual personalitzada per a cada assistent.
TEMPORALITZACIÓ: 2 jornades presencials de 4 hores, els dies 7 i 14 d’octubre, en horari
de 9 a 13 h.
La jornada de videoconferència grupal el dia 28 d’octubre a les 10 h.
La jornada de videoconferència individual de consultoria personalitzada es concretarà amb el docent.
METODOLOGIA: Exposició participada: A cada sessió s'exposaran els continguts corresponents. Mitjançant exercicis, discussions, dramatitzacions i tècniques participatives es facilitarà la comprensió dels conceptes.
PROGRAMA: 1. Mites i realitat sobre l’impacte del fet digital

  • Els Mitjans Socials: xarxes socials i web 2.0. Formació, informació, eines i networking: el valor d’un professional en l’era 2.0. Generació X, Generació Y i Generació C. Reptes i oportunitats del web social per a una empresa.
  • Adquirir competències gràcies a la autoformació: Long live learning, orientació al client en digital, lideratge en digital, visió estratègica endigital, cultura digital (saber qupè hi ha en el web 2.0 i per a quèserveix), aprendre amb el sistema prova –error.

2. Saber cercar. Saber cercar informació sobre proveïdors, clients imercats.

  • Seleccionar les paraules clau per a la cerca mitjançant google insight.
  • La recerca avançada en el motor de cerca de Google. Concretar els terminis de recerca, seleccionar un domini, definir un límit temporal, especificar el format, buscar definicions, trobar informació acadèmica, localitzar fotos sense drets d’autor.
  • Recerca d’informació en les xarxes socials: com investigar a Twitter, Google+ i pàgines de Facebook.

3. Saber llegir. Establir una dieta d’informació digerible per mantenir-se al dia en aquells aspectes més crítics.

  • Valorar la quantitat o qualitat de la informació proveïda pels motors de cerca.
  • Monitoritzar: crear alertes a Google.
  • Canalitzar la informació valuosa amb el Feedly.
  • Sistematitzar la recepció d’informació provinent de las xarxes socials: alertes de Twitter.
  • Prioritzar la lectura de tweets amb el Klout o les llistes de Twitter.

4. Saber guardar i compartir. Saber participar de la intel·ligència col·lectiva del web 2.0 i posicionar-se com a professional seleccionant la informació més valuosa i compartint-la amb altres actors de la xarxa.

  • Emmagatzemar, ordenar la informació en el "núvol" i reenviar informació a les xarxes socials registrant enllaços a Delicious.
  • Reenviar una publicació a través de Google+, de Facebook i de Twitter.

5. Saber publicar. Destacar com a professional creant continguts de caire professional per al web 2.0.

  • Escriure textos que siguin indexables i atractius. Sinergia en els mitjans socials.
  • Crear continguts visuals: característiques de les fotos i vídeos en el web.
  • Emmagatzemar fotos (Pinterest) i vídeos (Youtube) en gestors de continguts i publicar-les.
  • Publicar en blocs, en microblocs i en xarxes socials.

6. Saber interactuar. Reaccionar professionalment davant de publicacions en mitjans socials.

  • Entendre l’esperit del diàleg 2.0 per intervenir amb comentaris a les xarxes socials.
  • Reaccionar a les queixes i davant de trolls.
  • Gestionar adequadament una crisi de reputació.

7. Saber treballar en equip en "el núvol". Treballar amb companys i altres col·laboradors limitant l’abús del correu electrònic.

  • Organitzar-se amb el Google calendar,
  • realitzar àudio-conferència via Skype o Google+,
  • desenvolupar projectes comuns via Google drive o wikis,
  • desar arxius a dropbox.

8. Mantenir les habilitats digitals actualitzades. Fonts d'informació per a conèixer noves eines.

MATERIAL DEL SEMINARI:
A l’inici del taller es lliurarà un dossier a cada participant amb els següents continguts:

  • Presentació i objectius.
  • Programa general del taller.
  • Material de treball (casos pràctics, temes a comentar).
  • Cal dur l’ordinador personal portàtil.

LLOC: Aules de la Fundació Universitària Martí l’Humà a l’edifici de Can Ramos. C/ Figueral, 59 de la Garriga.
PREU: TALLER OBERT COST 195€ / ASSISTENT. PLACES LIMITADES, amb un 20% descompte per als assistents de les empreses col·laboradores amb l’Aula
d’Empreses de la Fundació Universitària Martí l’Humà.
En cas que la FUMH gestioni la bonificació, es facturarà el 4% de l’import del taller en concepte de bonificació del taller a la FTFE.
En el supòsit que es desitgi fer el taller personalitzat INCOMPANY, només cal posar-se en contacte amb nosaltres al telèfon 93 860 50 60 per a concertar una visita personal.